Landelijke Rijvereniging St. Joris

Ponyclub de Bosruiterkes

Rijvereniging Overloon

De paarden- en ponyclub uit Overloon is dé plek voor iedereen met een eigen paard of pony. Of je nu wilt presteren in de ruitersport of gewoon voor je plezier wilt rijden, bij ons ben je aan het juiste adres.

Onze club beschikt over een eigen oefenterrein en clubhuis aan de Vredepeelweg. Hier vind je een buiten-dressuurbak en springbak, waar we wekelijkse dressuur- en springlessen organiseren.

We bieden instructie aan voor zowel dressuur als springen, en hebben een afdeling voor zowel pony- als paardenruiters van alle leeftijden. Ons doel is om jou te leren omgaan met je pony of paard en vaardigheden te ontwikkelen in het pony- en/of paardrijden.

Naast de lessen mogen onze leden ook gebruik maken van het oefenterrein buiten de lesuren om. Zo kun je altijd oefenen en genieten van de vrijheid die het rijden met zich meebrengt.

Word lid van onze gezellige club en ontdek de wereld van het paardrijden samen met gelijkgestemde enthousiastelingen!

Saamhorigheid en plezier voor ruiter en dier

Rijvereniging Overloon staat bekend om haar gezelligheid en saamhorigheid. Er worden vele leuke activiteiten georganiseerd voor de leden.

Geschiedenis

De geschiedenis van rijvereniging Overloon begon in 1948 toen de Landelijke Rijvereniging St. Joris werd opgericht. Deze vereniging, die zich richtte op paardrijden, groeide snel en werd een belangrijk onderdeel van de lokale gemeenschap.

In 1972 werd Ponyclub De Bosruiterkes opgericht, speciaal voor jonge ruiters die geïnteresseerd waren in ponyrijden. Deze club groeide ook snel en had al snel een sterke aanhang.

In 1996 besloten de twee clubs te fuseren en zo ontstond rijvereniging Overloon. Deze vereniging biedt nu zowel paardrijlessen als ponyrijlessen aan, waardoor ruiters van alle leeftijden en niveaus kunnen deelnemen.

Met een geschiedenis die teruggaat tot 1948 heeft rijvereniging Overloon een solide basis opgebouwd en is  uitgegroeid tot een gezellige club voor paarden- en ponyliefhebbers in de omgeving van Overloon. .

Onze sponsoren