Lidmaatschap

Lidmaatschap opties

Bij onze rijvereniging zijn enthousiaste ruiters/amazones  of andere betrokkenen bij de paarden sport altijd welkom!

We hebben 3 soorten lidmaatschapsvormen, lid worden kan al vanaf €30,00 per jaar.

Basis lid

per jaar *
Mag niet deelnemen aan lessen
Mag géén gebruik maken van de faciliteiten
Heeft wel stemrecht bij vergaderingen
Waarborgregeling is niet van toepassing

Niet-lessend lid

per jaar *
Mag niet deelnemen aan lessen
Mag wel gebruik maken van de faciliteiten
Waarborgregeling is wel van toepassing

Lessend lid

Prijs afhankelijk van gekozen les(sen)
Mag wel deelnemen aan de gekozen lessen
Mag wel gebruik maken van de faciliteiten
Waarborgregeling is wel van toepassing

* Let op: alle bovengenomede prijzen zijn exclusief afdrachtkosten aan de KNHS en Kring Noord-Oost Brabant. De rijvereniging is verplicht een afdracht te doen per lid aan deze beiden partijen. Deze afdracht geldt alleen voor niet-lessende en lessende leden. Bij basisleden is dit niet van toepassing.

De op deze pagina genoemde tarieven zijn gebaseerd op de tarieven voor het contributie jaar 2024. Deze tarieven kunnen veranderen. Dit zal altijd in de voorafgaande algemene leden vergadering worden besproken.

De vereniging heeft personele capaciteit nodig om het terrein te onderhouden, zodat het gebruikt kan worden voor de paardensport. Daarnaast worden er door de vereniging activiteiten georganiseerd om inkomsten te genereren, waardoor de contributie zo laag mogelijk gehouden kan worden. De paarden/ponysport wordt daardoor toegankelijker voor meer mensen, hetgeen ook een doelstelling is van de vereniging. Leden worden verzocht om deel te nemen aan acties die door en voor de vereniging worden georganiseerd.

De waarborgregeling is van toepassing op lessende en niet-lessende leden. Basisleden zijn niet verplicht hier aan deel te nemen.

Indien er geen (of onvoldoende) aanwezigheid wordt getoond bij deze benoemde activiteiten, zal er een toeslag op de jaarlijkse contributie worden berekend.

De waarborgregelings-activiteiten bestaan uit:

• Onderhoudsdag(en)/avond(en)
  • Eigen wedstrijd(en)
  • Appel-actie
  • Overige acties (worden vooraf bekend gemaakt)

Wil je geen lid worden maar de rijvereining wel op een andere manier steunen?

Ook als niet-lid zijnde kun je de rijvereniging op verschillende manieren steunen. Bekijk alle informatie over het worden van sponsor of vriend van de rijverening.

Les opties

Als er gekozen wordt voor de lidmaatschapsvorm van lessend lid, is er keuze uit een of meer van de volgende les vormen.

De soorten les vormen zijn dusdanig opgesteld dat er voor iedere leeftijd en ieder niveau een passende les vorm is. Ieder van deze lessen worden door en onder toezicht van een gediplomeerde instructeur gegeven.

ponyspel

Ponyclub lessen

Het doel van de ponyclub lessen is om te leren omgaan met je pony en om vaardigheden te leren om te kunnen ponyrijden. Deze lessen worden 2 keer per week in groepsverband gegeven.

gratisafbeeldingrecreanten

Recreanten lessen

Bij de recreanten lessen leer je kennis maken van verschillende bekende en minder bekende takken van de paardensport. Groepsverband en plezier voor ruiten en paard staan centraal bij deze lessen. Deze lessen worden wekelijks gegeven in groepsverband.

gratisafbeeldingdressuur

Clinics dressuur

Tijdens de clinics dressuur krijg je gedurende 3 clinic sessies van 4 lessen  per jaar les van een professionals in de dressuursport. tijdens deze sessies kun je al je vragen kwijt bij de instructeur en werk je samen naar een zelfgekozen doel. De clinics worden in tweetallen gegeven.

Ook als je geen lid bent van rijvereniging overloon kun je je aanmelden voor een clinic-sessie. Klik hier voor meer informatie en de voorwaarden.

gratisafbeeldingspringen

Springlessen

Bij de springlessen leer je op een juiste wijze losse hindernissen en parcoursen springen met je paard of pony.  Deze lessen worden in kleine groepjes gegeven waarbij iedere groep om de week les krijgt.

Deel jij samen met iemand één paard?

Deel je samen met iemand anders één paard en willen jullie beide lid worden voor een bepaalde lessoort? Dan kunnen jullie korting krijgen op de contributie!

In dit geval betalen beide leden 75% van de contributiekosten voor deze lessoort. Let wel op: Dit mag alleen worden aangevraagd wanneer 2 mensen 1 paard delen voor dezelfde lessoort.

Het mag dan niet voorkomen dat deze 2 personen een keer meerijden in dezelfde les (Ook niet als er bijvoorbeeld een ander lid van deze les uitvalt en zijn/haar paard beschikbaar stelt). De regeling ga je namelijk met maar 2 personen aan.

Wil jij gebruik maken van deze regeling? Vraag naar de mogelijkheden door een mail te sturen naar: info@rijverenigingoverloon.nl

Wil jij ook mee doen aan een van onze lessoorten?

Wil je eerst een keer sfeer proeven vóór je lid wilt worden? Kom dan eens een kijkje nemen tijdens een les, of vraag een proefles aan door een mail te sturen naar: info@rijverenigingoverloon.nl

Onze sponsoren